ضد زنگ اپوکسی زینک ریچ

زینک ریچ اپوکسی حاوی درصد بالایی از گرد روی است و برای جلوگیری از خوردگی سطوح استیل و افزایش طول عمر آن‌ها به کار می‌رود. خواص ضد خوردگی این آستر به دلیل وجود فلز روی به کار رفته در فرمولاسیون آن بوده که انتخاب مناسبی برای حفظ و خاصیت ضد خوردگی سازه های فلزی است. گرد روی با قربانی کردن خود از فرسوده شدن فلز جلوگیری می‌کند. گرد روی یک ماده ساخته شده از روی است که به شکل پودر هم عرضه می‌شود و به آن پودر روی هم می‌گویند. زینک ریچ از فلزات حفاظت کاتدی می‌کند مانند آبکاری سرد فلزات. در بیشتر صنایع، زینک ریچ برای جلوگیری از خوردگی زیر لایه های استیل به کار می رود. این روکش ها در بزرگراه ها و زیرساخت ها استفاده می شوند و در صنعت و وسابل نقلیه کاربرد دارند. زینک ریچ به عنوان روکش رویه در استیل یا سطوح فلزی دیگر که در شرایط آب و هوایی سخت قرار دارند و نیز سطوحی که فرسودگی دائم دارند به کار می رود.

ضد زنگ اپوکسی زینک فسفات

اين محصول بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آميد طراحی و فرموله گردیده است این آستری کليه خواص عمومی رزین های اپوکسی از قبيل چسبندگی عالی ، دوام، سختی و خواص محافظتی را دارا می باشد . به واسطه حضور رنگدانه ضد خوردگی زینک فسفات در ترکيب رنگ ، این آستری سطح سازه را به خوبی در برابر خوردگی در محيطهای اتمسفریک و شيميایی متعارف محافظت می نماید . از این آستری برای محافظت سطوحی که شرایط آب و هوای خورنده قراردارند استفاده می گردد نظر به تمایل گچی شدن پوشش ها ی اپوکسی در برابر تابش UV نور خورشيد و نيز امكان توليد محصولات خوردگی سست بر روی سطح آستر که سبب کاهش چسبندگی بين لایه ای می شود، اجرای لایه بعدی در فاصله زمانی توصيه شده توسط سازنده الزامی است . بدیهی است در صورت طولانی شدن فاصله زمانی اعمال لایه بعد و یا آلوده شدن سطح آستری پس از اعمال آن ، به منظور ایجاد چسبندگی بيشتر وحذف لایه سست شده، سطح باید به شكل مناسب )حلال شویی و … ) فعال و آماده رنگ آميزی شود . در صورت اعمال با ضخامت 011 ميكرون فيلم خشک، این پوشش می تواند به تنهایی از سطوح دور از تابش نور خورشيد، محافظت نماید

ضد زنگ اپوکسی زینک کرومات

  1. تقویت مقاومت ضد خوردگی با بکارگیری رزین اپوکسی و رنگدانه زینک کرومات
  2. مقاومت خوردگی مناسب به دلیل بکارگیری از رزین اپوکسی در فرمولاسیون
  3. چسبنگی بسیار خوب سایر لایه ها به فیلم استری
  4. ایجاد پوشش بسیار خوب

اپوکسی میانی

این رنگ بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید طراحی گردیده است. از ویژگی های آن می توان به درصد جامد حجمی مناسب به منظور لایه حد واسط آستر و رنگ رویه جهت افزایش ضخامت، طول عمر و مقاومت بیشتر رنگ در برابر عوامل جوی و بهبود خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی سیستم رنگ نام برد. با توجه به امکان استفاده از این رنگ بر روی آستری های دو جزئی، از آن به عنوان لایه زیرین رنگ های رویه اپوکسی پلی یورتان، کلرو کائوچو، وینیلی و … نیز بهره برده می شود.

یک رنگ اپوکسی میانی با قابلیت اجرا در ضخامت های مختلف می باشد که بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر و پلی امین تولید می گردد از این محصول به عنوان لایه میانی در سیستم های رنگ سه لایه که اغلب به دلیل تامین ضخامت رنگ مورد نیاز در حد فاصل پرایمر و لایه نهایی مورد اجرا قرار میگیرد پرایمر زینک اتیل سیلیکات زینک فسفات اپوکسی زینک کرومات اپوکسی باشد لایه نهایی با توجه به کاربرد رنگ پلی یورتان یا اپوکسی رویه خواهد بود این لایه مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی رطوبت و مواد شیمیایی دارد به همین دلیل از سطوح بتنی و فلزی در محیط های خورنده دریایی و شیمیایی محافظت مینماید.